05 februari 2006

"Oh, shit alltså...


...har ni nånstick grupp eller nåt?" Två söta tjejer i fjortonårsåldern kom fram och tittade storögt på våra alster och gav oss återkommande glada tillrop och beröm. "Kolla, hon har gjort den där halsduken själv!" "Nä men shit!" "Va häftigt!" Kan inte säga annat än att vi blev lite malliga...Igår satt en liten tapper skara och stickade frenetiskt på Wayne´s, drickandes latte med läckra tillbehör. Elisabeth stickade på en "regnbågshalsduk" med mönster från "Knitted gifts", Kennet stickade på sin fina tröja med ett eget komponerat mönster, Cecilia stickade på sin skära spiralsjal, Ulla stickade på en vackert mönstrad vante och Gunnel stickade på en ponscho till sitt barnbarn. Är vi inte produktiva så säg!Ja det var allt för idag, hoppas vi ses vid nästa sticktillfälle.C

Foto: Gunnel

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vi verkar väcka betydligt mer uppmärksamhet på Waynes, nästan varje gång vi varit där har någon kommenterat! Kul! :) Synd att jag itne kunde vara med igår! /M

Anonym sa...

Ah, vad jag saknade er, vänner!
Ses snart!

Anonym sa...

Bilden blev inte så tokig tycker jag fick inte med Cicilia på bild
synd

Gunnel

Anonym sa...

Om man vet - så är det Cecilias hand och rosa snurrscarf som syns i högra kanten!

Anonym sa...

Hej hej! Vilket BRA initiativ! Nu har jag hittat hit också, så att jag kan se vad ni hittar på. Roligt med fler "knitters" i det publika. :-) En dag kanske vi kan rikssticka någonstans tillsammans?

Anonym sa...

vad kul att få se er o att ni har en kille med i gruppen